zaterdag 8 september 2012

Verslag koers Kooigem

Na 4 weken inactief te zijn geweest, reed ik weer voor het eerst in Kooigem.
Ik wist niet dat Kooigem zo dicht bij de Franse grens gelegen was, dus wist ik ook niet dat het daar redelijk lastig zou worden. Maar een bijzonder mooie omgeving en een prachtig parcours bezorgden de toeschouwers een aangename koers.
Ik wist niet wat ik moest verwachten na 4 weken zonder enige goede training.
Ik startte de koers en voelde dat ik me al heel wat beter voelde dan de voorbije koersen dit seizoen. Ik nam mezelf voor om mee te rijden in het peloton en zelf niets te ondernemen. Dit lukte vrijwel goed. Op de beklimming van het Kooigembos reed er telkens een vrij grote groep weg. De eerste 6 ronden werden zij telkens opnieuw gegrepen. Maar in de 7e ronde reed er een groep van 11 weg die we niet meer terugzagen. Ik probeerde er nog naar toe te rijden met enkele renners, maar we slaagden er niet in er dichterbij te geraken. De ronde nadien trok in het peloton de sterke Seppe Verschuere in de tegenaanval op de 11 leiders. Het peloton splitste en ik kon net op tijd mijn wagonnetje aanhaken. Wij vormden een groep van 14renners. We draaiden goed rond, maar we kwamen nooit dichter dan 45 seconden. Vooraan viel één renner weg vanwege een platte band. Ikzelf voelde stilaan de tank leeglopen vanwege het missende koersritme. Na 63 km werd ik uit koers genomen. Zelf had ik een goed gevoel overgehouden aan mijn koers. Het groepje waar ik was uitgereden, kreeg de kloof niet meer dicht en verloor alsmaar meer terrein. Zo hoefden de vluchters zich geen zorgen meer te maken. Arne Savelon trok met Nicolas Vandeputte bij het ingaan van de laatste ronde ten aanval. Enkel Martijn De Meestere kon de kloof nog dichten. Met 3 zouden ze spurtten voor de overwinning. Arne Savelon bleek duidelijk de sterkste en won voor Martijn De Meestere en Nicolas Vandeputte. Ik werd als 23e in de uitslag gezet omdat Cédric Vanhoutteghem werd gediskwalificeerd vanwege een incident tijdens de koers.

Volgende week trek ik richting Lochristi, iedereen welkom!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten